Άουσβιτς: Στρατόπεδο συγκέντρωσης μαζικών και απάνθρωπων μεθόδων εξόντωσης εκατομμυρίων ανθρώπων

Ήταν 1933, μόλις οι ναζί είχαν καταλάβει την εξουσία κι ο ναζισμός θεσπίστηκε ως η ‘’απαρχή του κόσμου’’. Ήδη από την μετάβαση της Γερμανίας στην εν λόγω μορφή εξουσίας, το καθεστώς θέτει στις προτεραιότητες του την ανάγκη της πιο εξευτελιστικής απομόνωσης των «μαγισσών» (κομμουνιστές και άλλοι πολιτικοί αντιφρονούντες θρησκευτικές μειονότητες, ομοφυλόφιλοι) που έκρινε/παρουσίαζε ως απειλές του έθνους. Για την «πάταξη» αυτής της μερίδας πληθυσμού της κοινωνίας, δίνεται η διαταγή από την κεντρική κυβέρνηση προς τις τοπικές αρχές να κατασκευάσουν χώρους μαζικής απομόνωσης, τα επονομαζόμενα «στρατόπεδα συγκέντρωσης». Τα πρώτα στρατόπεδα συγκέντρωσης κτίζονται εντός της επικράτειας του Γερμανικού κράτους με μέσα λειτουργίας την καταναγκαστική εργασία και την επιβίωση των κρατουμένων υπό τις πιο άθλιες συνθήκες που τις πλείστες φορές τους οδηγούσε στον πιο επώδυνο θάνατο, λόγω κακομεταχείρισης (ασθένειες, ασιτία κλπ.). Μερικά από πιο γνωστά στρατόπεδα συγκέντρωσης της προπολεμικής περιόδου αποτελούσαν το Νταχάου, το Μαουτχάουζεν και το Σάξενχαουζεν.

Ο αντιαποικιακός αγώνας του κυπριακού λαού

Ο αντιαποικιακός αγώνας του κυπριακού λαού για απαλλαγή από τα δεσμά της Μεγάλης Βρετανίας, δεν πραγματοποιήθηκε μόνο την περίοδο 1955 - 1959, όπως προσπαθεί να επιβάλει ως κυρίαρχο αφήγημα η δεξιά στην Κύπρο. Ο αγώνας για να απαλλαγεί η Κύπρος από το βρετανικό ζυγό παίρνει διαφορετικές μορφές, μέσα από την κατάθεση υπομνημάτων, από τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, προσπάθεια μαζικού πολιτικού αγώνα, την προσπάθεια διεθνοποίησης του Κυπριακού, αλλά και μέσα από τον ένοπλο αγώνα.

«Ελαφρολαϊκά» βήματα στον πολιτισμό by Νίκος Χριστοδουλίδης

1η Μαρτίου 2023. Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης αναλαμβάνει τα νέα του καθήκοντα, ως Υφυπουργός Πολιτισμού. Παγωμάρα και ξάφνιασμα, συναισθήματα τα οποία κορυφώθηκαν μετά και από τη γνωστή επιστολή διαμαρτυρίας από την καλλιτεχνική κοινότητα. Με αφορμή αυτό το συμβάν, ακολουθεί δημόσιος σχολιασμός για το διορισμό του εν λόγω ατόμου στην συγκεκριμένη θέση. Αρχικά, επικρατεί γενικώς ένα κλίμα απογοήτευσης. Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν έχει να κάνει με την καλλιτεχνική επάρκεια του Μιχάλη Χατζηγιάννη. Εξάλλου, ο ρόλος του στο συγκεκριμένο πολιτικό πόστο, δεν είναι να συνθέτει ή να τραγουδά. Δεν έχει να κάνει επίσης ούτε και με τη διάθεση του ιδίου να προσφέρει, ούτε με τον ίδιο ως προσωπικότητα.

© 2024 EDON. All Rights Reserved.