«Ν»: Ως η νέα ηγεσία της ΠΣΕΜ, παίρνετε τη σκυτάλη προερχόμενοι από μια μεγάλη νίκη, την κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων. Τι άλλο μπορούν να περιμένουν οι συμμαθητές και συμμαθήτριες σας και ποια ζητήματα τίθενται πλέον στις προτεραιότητες της νέας ηγεσίας της ΠΣΕΜ;
Όντως, ο αγώνας για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων τελείωσε με νίκη. Δεν επαναπαυόμαστε όμως γιατί οι αγώνες για βελτίωση του σχολείου συνεχίζονται! Ως ΠΣΕΜ, με βάση και τις ψηφισμένες θέσεις του περσινού συνεδρίου, προτεραιοποιήσαμε τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό των σχολείων. Χρειαζόμαστε άμεση ανανέωση αλλά και δημιουργία νέων σχολείων. Υπάρχουν σχολεία που οι συνθήκες μάθησης είναι τραγικές. Παράλληλα, η κοινωνία χρειάζεται νέες Τεχνικές σχολές. Υπάρχουν μαθητές που αναγκάζονται λόγω απόστασης να πάνε σε Γενικά Λύκεια αντί Τεχνικές, στα οποία έτσι και αλλιώς υπάρχει υπερπληθυσμός στις τάξεις.
Δεύτερο, θεωρούμε ότι τα κόμιστρα [των λεωφορείων] πρέπει να καταργηθούν. Το δημόσιο σχολείο πρέπει να είναι δωρεάν, άρα και η μετάβαση σε αυτό. Τα κόμιστρα αποτελούν οικονομική επιβάρυνση στις οικογένειες και ιδιαίτερα εκείνες των μαθητών από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα.
Επίσης, η απλήρωτη πρακτική άσκηση των μαθητών και μαθητριών των Τεχνικών Σχολών. Από τη στιγμή που οι μαθητές παράγουν έργο στις επιχειρήσεις, πρέπει να αμείβονται και να διασφαλίζονται τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Τέλος, με όλα αυτά που συζητήσαμε μέχρι τώρα, θέλουμε ως Γραμματεία να θίξουμε και κοινωνικά προβλήματα. Για παράδειγμα, χρειαζόμαστε λύσεις στη νεανική παραβατικότητα, τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών από μαθητές και μαθήτριες, τον σχολικό εκφοβισμό κ.ο.κ. Για όλα αυτά χρειάζεται πολιτική βούληση. Να ενταχθούν προγράμματα πρόληψης και διαπαιδαγώγησης, να εκπαιδευτεί το προσωπικό του σχολείου, να προσλάβουμε ενδοσχολικούς ψυχολόγους, να δημιουργηθούν δομές.
«Ν»: Ποιες θα είναι οι πρώτες σας ενέργειες για να υλοποιήσετε τις θέσεις σας ως μαθητικό κίνημα;
Πάντοτε αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο μέσο που έχουμε. Ήδη ξεκινήσαμε να ζητούμε συναντήσεις με αρμόδιους φορείς και κοινωνικά σύνολα. Σε κάθε τέτοια συνάντηση, αναπτύσσουμε την ατζέντα μας, αξιοποιώντας και επιχειρήματα. Θα ακολουθήσουν στο αμέσως επόμενο διάστημα ανακοινώσεις. Εννοείται ότι δεν αποκλείουμε και πιο δυναμικά μέτρα εάν οι ανάγκες το επιτάσσουν.
«Ν»: Πώς είναι το σχολείο που οραματίζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες και τί κάνει το οργανωμένο μαθητικό κίνημα για να πετύχει αυτό το όραμα;
Οι μαθητές και οι μαθήτριες οραματίζονται ένα σύγχρονο, ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο, με την παιδεία να είναι δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό, το οποίο να παρέχεται σε όλους και όλες δωρεάν για όλα τα παιδιά της Κύπρου, πλούσιους και φτωχούς, Κύπριους και ξένους, με κέντρο του τον Άνθρωπο, μακριά από εθνικιστικά στοιχεία. Ένα σχολείο που να καλλιεργεί τη συνεργασία μεταξύ των δύο κοινοτήτων, Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Που θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη και τις ανθρώπινες αξίες και θα καταπολεμά τα κακώς έχοντα από το εκπαιδευτικό σύστημα. Όμως το σχολείο που οραματίζονται η μαθητές και οι μαθήτριες, δεν πρόκειται να έρθει από μόνο του αλλά μέσα από συνεργασίες και διαρκή αγώνα των μαθητών και μαθητριών.
«Ν»: Τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριες σας; Γιατί είναι σημαντικό να ενταχθούν στον αγώνα σας για ένα καλύτερο σχολείο;
Όλα τα επιτεύγματα του μαθητικού κινήματος, όπως η κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων, κερδήθηκαν μετά από μακροχρόνιους αγώνες των μαθητών και μαθητριών. Έτσι και εμείς ως ΠΣΕΜ, στέλνουμε μήνυμα σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες να μην σταματήσουν να αγωνίζονται για το σχολείο που οραματίζονται. Επίσης είναι σημαντικό οι μαθητές να μην ξεχνούν πως η μαζικότητα και η διεκδικητικότητα τους είναι ένα όπλο το οποίο οφείλουν πάντοτε να το χρησιμοποιούν για το κοινό καλό της μαθητικής κοινότητας.
Συντακτική Επιτροπή «Ν»