Τις τελευταίες μέρες γίναμε θεατές σε μια συζήτηση για τη μαθητική στολή, την οποία άνοιξε ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας με δηλώσεις του, επικαλούμενος τους οργανωμένους γονείς. Αλήθεια, από πού προέκυψε η δήλωση αυτή του Υπουργού; Οι ίδιοι οι οργανωμένοι γονείς, όπως αναφέρει η ΠΣΕΜ σε ανακοίνωση της, μετά από επικοινωνία μαζί τους, διέψευσαν τα όσα είπε ο Υπουργός. Μήπως το Υπουργείο και η κυβέρνηση επιθυμούν να ανοίξουν ξανά από το τίποτα, θέμα για επαναφορά της μαθητικής στολής; Εμείς μόνο αυτό συμπεράνουμε από τα λεγόμενα τους.
Σύμφωνα και με την ΠΣΕΜ, καμία συζήτηση δεν έχει γίνει για το θέμα αυτό με τη συμμετοχή των οργανωμένων μαθητών. Αυτό δείχνει ότι στην ουσία το Υπουργείο μαγειρεύει πίσω από την πλάτη μας επαναφορά αυτού του τόσο παλιού και συντηρητικού μέτρου της μαθητικής στολής. Μα είναι σοβαροί; Την ώρα που 13,000 συμμαθητές μας είναι άποροι, το Υπουργείο ασχολείται με θέματα στολής; Την ώρα που ΟΛΟΙ συμφωνούν ότι το Ενιαίο Λύκειο δεν μπορεί άλλο να προσφέρει στην παιδεία, το Υπουργείο ανοίγει από μόνο του συζήτηση για επιστροφή σε μέτρα που έχουν καταργηθεί; Την ώρα που η πλειοψηφία των μαθητών δεν τα βγάζουν πέρα με τα έξοδα τους, το Υπουργείο αντί να βρει τρόπους να ελαφρύνει το βάρος αυτό, ασχολείται με την «εμφάνιση» των μαθητών;
Η μαθητική στολή δεν έχει τίποτα απολύτως να προσφέρει στους μαθητές και στην εκπαίδευση γενικότερα. Τα περί «μη περιθωριοποίησης» μαθητών με τη μαθητική στολή δεν στέκει ούτε στο ελάχιστο, αφού και όταν εφαρμοζόταν η στολή, δεν υπήρχε περιορισμός ούτε στο τι παπούτσια επιτρέπονται, ούτε για τις σχολικές τσάντες. Και πως θεωρούν ότι θα το καταφέρει αυτό τώρα η μαθητική στολή, την ώρα που σε όλα τα σχολεία δεκάδες είναι οι μαθητές που σιτίζονται από το κράτος, άρα έμμεσα γίνεται μια διάκριση στους πιο φτωχούς μαθητές;
Καλά θα κάνει το Υπουργείο να αφήσει στην άκρη τις όποιες σκέψεις του για επαναφορά της στολής, γιατί να είναι βέβαιοι πως οι μαθητές δεν πρόκειται να το αφήσουν αυτό να περάσει έτσι. Η ΠΕΟΜ έδωσε σκληρές μάχες μέσα από την ΠΣΕΜ για να καταργηθεί το συντηρητικό αυτό μέτρο και δε θα αφήσουμε κανέναν να μας επιστρέψει χρόνια πίσω. Ας ασχοληθούν επιτέλους με τα επείγοντα ζητήματα της παιδείας μας και ας λειτουργήσουν, έστω μια φορά, συναινετικά και υπεύθυνα.
16.02.2015